علی سعيدلو:

دولت در این پنج سال به اندازه پنجاه سال برای ورزش کشور سرمایه گذاری کرده است

  • اگر مجموع مصوباتی که تا اینجا به تصویب رسیده است، بخواهد انجام شود، نیازمند حدود سه هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

یزدفردا "سرویس خبر دولت "ورزشی:رئیس سازمان تربیت بدنی گفت: یکی از کارهای زیر بنایی و استراتژیکی که در دولت نهم و دهم انجام شد، آماده‌کردن زیرساخت ها برای ورزش کشور بود. با توجه به نیازهای کشور، بودجه‌های ورزش هم به میزان زیادی افزایش یافته است

به گزارش یزدفردا به نقل از پایگاه دولت:علی سعیدلو گفت: یکی از کارهای زیر بنایی و استراتژیکی که در دولت نهم و دهم انجام شد، آماده‌کردن زیرساخت ها برای ورزش کشور بود. با توجه به نیازهای کشور، بودجه‌های ورزش هم به میزان زیادی افزایش یافته است به طوری که در پنج سال اخیر به اندازه پنجاه سال گذشته در سازمان تربیت بدنی زیرساخت آماده شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی  درباره وضعیت پروژه های ورزشی در کشور اظهار داشت: تکلیف تمام پروژه‌ها مشخص است. دولت در این پنج سال به اندازه پنجاه سال برای ورزش کشور سرمایه گذاری کرده است اما با توجه به نیازهای موجود به اندازه پنجاه سال دیگه کار برای انجام دادن وجود دارد.

علی سعیدلو افزود: یکی از کارهای زیر بنایی و استراتژیکی که در دولت نهم و دهم انجام شد، آماده‌کردن زیرساخت ها برای ورزش کشور بود. با توجه به نیازهای کشور، بودجه‌های ورزش هم به میزان زیادی افزایش یافته است به طوری که در این پنج سال اخیر به اندازه پنجاه سال گذشته در سازمان تربیت بدنی زیرساخت آماده شده است.

وی خاطر نشان کرد: اما باید به این نکته توجه کرد که نیازهای جامعه بسیار زیاد است. به همین دلیل در سفرهای استانی یا سفرهایی که رئیس جمهور به مناطق مختلف کشور دارند، برای پروژه های ورزشی دولت مصوبات زیادی دارد. اگر مجموع مصوباتی که تا اینجا به تصویب رسیده است، بخواهد انجام شود، نیازمند حدود سه هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.


دولت خود را موظف می‌داند تا پروژه‌ها را هر ساله مطابق با نیاز جامعه طراحی کند
رئیس سازمان تربیت بدنی افزود: البته سعی کرده ایم که احداث و بهره برداری از پروژه های ورزشی به تعویق نیافتد. ممکن است در بعضی از مناطق پروژه هایی با تاخیر مواجه شده باشند اما بلاتکلیف نیستند. دولت خود را موظف می‌داند تا پروژه‌ها را هر ساله مطابق با نیاز جامعه شهری و حتی روستایی و افزایش تعداد جوان‌ها طراحی، احداث و به بهره برداری برساند.

سعیدلو اقدامات انجام شده برای ورزش کشور را در دولت نهم و دهم به اندازه 50 سال گذشته ذکر کرد و گفت: دولت به اندازه پنجاه سال زیرساخت برای ورزش آماده کرده و علاقه مند است برای ورزش کشور اقدامات گسترده ای انجام دهد و پروژه‌های بیشتری طراحی کند.

وی اظهار داشت: تعداد زیادی از مصوبات دور اول و دور دوم سفرهای استانی دولت در حوزه ورزش طبق زمان بندی به سرانجام رسیده است و مابقی پروژه ها که بین 15 تا 30 درصد آنها هنوز تکمیل نشده است، برای تکمیل در حدود سه هزار تا سه هزار و پانصد میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: طبق زمانبندی تمام پروژه ها انجام خواهد شد و هیچ مشکلی وجود ندارد. البته دولت در بخش ورزش تمایل دارد زمانی که کار پروژه ها به اتمام می رسد دوباره یکسری پروژه‌های ورزشی را در دستور کار خود قرار دهد زیرا کار تمام شدنی نیست.

سعیدلو به برنامه های سازمان تربیت بدنی برای افزایش سرانه ورزش اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم سرانه ها را به سطح جهانی برسانیم باید بر اساس برنامه به 2/1 برسد که در حال حاضر سرانه ها در سطح شهرها و روستا ها پایین تر از این عدد است که برای این بخش طرح هایی در دست اقدام است. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا